Tuesday, October 23

Nurse with a Dress



Tersebutlah kisah..Nurse with a dress, that's me! Seorang gadis bergaun hitam biru ingin membawakan tiga  buah lagu tersebut sempena dinner kuseri tetapi tidak kesampaian demi cinta kasih pada seorang ibu :) I choose to stay with her. Minta maaf kumpulan penari Ipg Kampus Keningau, aku tidak mampu membantu memeriahkan majlis makan malam kalian :(  ( Friday Night ) Tuhan tidak minta aku menyanyikan lagu duniawi menjelang Sabat.Syukur...
( Sunday Morning ) Aku sangat happy mum aku keluar dari hospital hari ini.Tiga hari duduk kat hospital rasa mcm nak sakit pula. Sedihnya hati bila tengok mum lemah semacam time masuk ICU. Ingatkan beliau hanya tambah darah mcm biasa, rupa2nya turun sgt darah dia>platlet,plasman HB. Malam Hari Jumaat 2, mum masuk ICU, aku pulak tengah siap-siap pergi nyanyi untuk dinner KUSERI ipg Keningau kat hotel Juta.Dah aku prepare 3 lagu seperti yang diminta oleh mereka. Siap dengan dress lagi aku keluar dari hostel.Abg contact aku, bagitahu mum ada kat hospital.Gugur air mataku. Nasib baik aku tak teruskan niat nak pergi nyanyi untuk dinner 2. Tengok muka mum pucat semacam, timbul rasa sayu and sebak di dada. O my goshh..kesiannya mum :( aku tak peduli lagi dress baru aku yang cantik, aku terus temankan mum kat ICU.Jam 10pm, mum naik wad 3A. Dalam bilik katil 22. Special la :) Bagus juga nurse2 yang ada kat situ.dah memang dorang kenal mum aku. Bakal2 nurse yang praktikal sem 2 ( Spa 8 ) tu mesra2 belaka, maklumlah masih sebaya dgn aku. Tapi bakal2 nurse yang ganti dorang sebelah malam punyalah sombong giler. Panas aku. Dahlah siap menjeling aku macam aku ni PTI masuk wad. tak pelah.mungkin dorg sangka aku ni budak form 3.hahah!tak pe2. Its okay.Demikian sikap manusia.Lumrah.
~ Dengan penuh cinta, aku layan je kemahuan mum,layan cerita, luahan rasa segala. Rasa macam untungnya aku jadi anak mum.Aku cukup sedar diri untuk jadi Humble bermaruah :) , layan orang dengan bagus, x sombong dan tak show off. Mum memang hebat, beliau macam tak sakit langsung dalam hospital tu.That's why sekejap jakeluar wad sudah.Beres sudah transfuse darah. Abg2, kak2 and seluruh family aku siap calling2 tanya mum mcmana. Jauh dorang untuk datang ke sini. Tak pelah.cuti sekolah lepas ni, semua dorang balik rumah la 2. Mestilah :) Jumpa mum.rindu mum.
~ Satu lagi yang best berlaku dalam tiga hari ini, deon jumpa mum!!! Omg!! sekejap saja, dua orang tu biasa. Baguslah. Ada greenlight.Lepas ni, nak bagi dia jumpa semua ahli keluarga aku :) mesti. 
Terima kasih kawan2 yang pg lawat mum aku.Termasuk kakak2 senior yang dah nak posting tahun depan :) so sweet. Thanx agen.God bless u all!

No comments:

Post a Comment

SterCy Non-StopThought