Thursday, November 29

House Maid

I am not feeling well but i am strong. Early in the morning, aku bangun dan bergegas ke dapur,masak secepat kilat untuk breakfast dan kemudian beralih ke halaman rumah. luasnya alam untuk dibersihkan,syukurlah ini hobi aku. agak penat juga menyapu daun2 kering di halaman rumah dan bakar semua sampah yang mencacatkan pemandangan. cepat juga siap.hehe.sumandak mesti kuat karaja di rumah.memalukan ada orang datang rumah semak semacam saja.Hihi. Lepas tu, sidai segala kain2 yang telah dicuci semalam.sengsara sungguh tiada air.Di kampung pun pandai tiada air juga.paip sumbat lor.Nasib baik ada sungai.Dalam keadaan kurang sihat petang semalam, daku pg sungai juga.nakal sangat :P itu cerita kemarin lah.
Sambung balik hari ini..nah..masih ada kudis pada lidah.tapi amazing, semalam2 demam gila.Syukur2..selesma tak jadi.camna aku nak pergi jalan2 tengok orang kawin ni dalam keadaan tak sihat. itu bukan poin akulah.sebenarnya aku tak sabar family kak2 balik.rindu sangat dengan anak2 buah yang dah tinggi lampai melebihi auntie dorang sorang ini. yala.sapalah aku.haha! Bahagia sangat bila dorang balik.hurmm..hari ini, aku cuti melatih budak2 berlakon di church.ramai pelakon cuti baa.so, cgu dia pun cutilah juga.makanya,aku ambil kesempatan on9 kejap.saja santai2. perut ini kenyang timadang..apalah nama buah ni kalo dalam bahasa melayu baku eaa?tarap?ouwww no..takkan nangka bulat.adeiii.lucu!hahaha!
Kompom la malam ni banyak benda aku kena masak..lauk pauk makan malam adussss bila lah maw retire keja dapur ni?? teringin sangat duduk goyang kaki tunggu orang hidang makanan kat rumah. alahai..tunggu ada orang kawin di rumah dulu.oppsss..!haha! kena layan karenah anak2 buah aku yang comel2 dan penurut semuanya. peace.sukaaa sangat2!! tak pe..aku suka sangat bila semua orang rumah happy.aku pun happy la.ada poblem pun, jgan tunjuk nanti just bagi orang lain down pula. Stercy is strong maaa!! FIGHT2!!!
~Semakin banyak kes accident mabuk2an di kampung ini..bila lah manusia maw bertaubat.malam semalam, majlis kawin orang ada lak orang gaduh2 buat hal sampai pengantin menangis. teruknya.manusia biasa..bila akan faham?? kesian juga pengantin 2.sabar2.yang penting bahagia kamurang kan. Tuhan maha adil :)
Baiklah sepertinya, tugas memanggil2 aku..nak cari tepung gandum lagi lepas ni. Maw masak sesuatu untuk anak2 buah malam nanti lepas dinner. Family abang pun nak datang..mesti rumah meriah gilaaa..auchhhhh!!tak sabarrrrrrrrrrrrrrrrr!!!yesssss!

No comments:

Post a Comment

SterCy Non-StopThought