Tuesday, October 9

RPH PJ KSSR Tahun 2



Rancangan Pengajaran Harian ( RPH ) Pendidikan Jasmani Tahun 2
Sek.                                        : Sk.Natai Telipok                                                     Kelas : Tahun 2 Dinamik
Guru                                        : Estarinah Gintulu                                                     Bil. Murid : 20 orang
Tarikh                                     : 15 Ogos  2012 ( Rabu )
Waktu                                     : 7.30 pagi – 8.00 pagi       
Tajuk                                       :  ( Saya Boleh Lentur )
Standard Kandungan           : 3.3 ( Kelenturan )
Standard Pembelajaran       : 3.3.1 Melakukan senaman regangan secara dinamik dan statik pada otot-otot utama dengan lakuan yang betul.
4.3.1 Mengenal pasti otot-otot utama pada bahagian badan yang meregang semasa melakukan senaman kelenturan.
5.4.2 Melakukan aktiviti secara berpasangan dan berkumpulan dengan seronok.
Alatan                                     :  Pundi kacang 20 biji  , wisel 1, skitel 4, rantaian gelang getah 2
Penggabungjalinan               : Sains, Bahasa Inggeris dan Pendidikan Jasmani
Kesepaduan                          : Berlari dan melentur / membuat regangan
OBJEKTIF PENGAJARAN           : Pada akhir pengajaran dan pembelajaran, pelajar dapat ;
Psikomotor                            : Melakukan satu daripada tiga jenis aktiviti kelenturan yang diajar
Kognitif                                   : Menyatakan sekurang-kurangnya dua daripada tiga jenis aktiviti kelenturan dengan betul. 
Afektif                                     : Menunjukkan komitmen dalam melakukan aktiviti kelenturan
                                                  Menunjukkan semangat kerjasama dalam kumpulan
  Menerima kemenangan dan kekalahan dalam permainanan secara positif.
Penerapan nilai                     : Kerjasama, keberanian dan keyakinan


sesi warming up

sesi strecthing
sesi strecthing


Lentur duduk kiri dan kanan




kaki temu kaki
auburnnnn!!

stesen a
stesen b

Limbo rock
Limbo rock


Mencari pemenang
haha!best pulak men ngan budak2 ni..hampir sma mcm aku.awet muda kot.ahahha!nyway, Pelaksanaan RPH aku ni berjaya sgt di sekolah 2. Aku buat sekali lg makro ngan klasmates aku, banyak komen yang bagus2, Cgu pun ckp bagus.arahan bersudut,matang, on time, teratur, pengurusan bagus..mcm2.Thank you!thank you!Cuma, aku kena jaga budak2 aku supaya tak kena cahaya matahari. kesian Kelas PSV yang jadi murid aku tym 2..panas baa.hehehe. tapi banyak lagi aku perlu perbaiki. Nanti kat sekolah, padanlah muka aku.rmai lagi jenis budak nakal. Nak kena ngan aku, jaga la.ahahhah! y penting, suara n pembawaan 2 kena meyakinkan laa.kurangkan jerit2 n marah2.kena handle budak dari kelas sedia la. Ada beza ckit ngan budak2 aku d cuc. Budak2 aku d cuc lagi banyak soalan tapi dengar cakap. Nasib bek naturally aku suka budak2 n aku suka aktiviti.haha!senang ckit keje. tak la tension sgt. apa2 pn, kena stdy bagus2 uga..tapi lau pointer tinggi tapi bila sesi pnp x smpai 2 ilmu, sama uga.praktikum zero, lagi la teruk. Haha!e2 la penentuan~jeng!jeng! aku takkan berhenti berusaha jadi cigu yang menang di hati budak2.Bukan menang atas paper~haha! all da best!! 
SterCy Non-StopThought